Tramitació de la cèdula d’habitabilitat

Project Management i Gestió del Procès d'Edificació

Tramitació de cèdula d'habitabilitat
Cèdula d’habitabilitat

Que es la cèdula d’habitabilitat?

La cèdula d’habitabilitat és l’acte administratiu en virtut del qual s’acredita que un habitatge compleix les condicions de qualitat previstes en normativa vigent, i per tant és apte per a ser destinat a residència de les persones. Segons la classificació que estableix la Generalitat de Catalunya, diem que la cèdula d’habitabilitat, correspon a segona ocupació, quan es refereix a habitatges usats o preexistents

    

Quin organisme l’atorga?

La cèdula d’habitabilitat l’atorga la Generalitat de Catalunya basant-se en el Certificat d’habitabilitat emès per un tècnic, arquitecte o arquitecte tècnic. Per a la seva tramitació és aconsellable presentar còpia d’escriptures de la propietat, còpia del DNI de la propietat i rebut IBI. 

Aquest document es concedeix a l’habitatge i és independent de la propietat durant la seva vigència i és necessària per a qualsevol tràmit referent a l’habitatge: 

  • Compravenda i lloguer
  • Contractació dels subministraments de l’habitatge (aigua, gas, electricitat …) 

Si per contra, ets propietari d’un habitatge que estàs interessat en vendre i no pot disposar de la cèdula d’habitabilitat de segona ocupació, normalment perquè s’ha d’adequar o finalitzar les obres, et pots adreçar al nostre enllaç “com vendre un habitatge sense cèdula d’habitabilitat “, on t’informem de com solucionar-ho.

    

Quina vigència tenen?

S’estableixen diferents durades de la vigència en funció de l’any en què s’hagi atorgat: 

  • Cèdules d’habitatges nova / usats atorgades abans de 2004: 10 anys
  • Cèdules d’habitatges nous / usats atorgades entre 2004 i 2012: 15 anys
  • Cèdules atorgades a partir de 2013: 
    • Per a habitatges de primera ocupació la vigència és de 25 anys 
    • Per a rehabilitació i segona ocupació, de 15 anys.
    

Tràmits a realitzar:

  • Visita tècnica d’un arquitecte, arquitecte tècnic o aparellador a l’immoble per prendre les dades.
  • Certificat d’un arquitecte visat pel col·legi d’arquitectes tècnics, conforme l’habitatge compleix amb els requisits mínims d’habitabilitat
  • Presentació de la sol·licitud a la Generalitat i pagament de les taxes corresponents. El temps per obtenció de la cèdula és 30 dies des de la presentació de la sol·licitud a la Generalitat de Catalunya.
    

Exemple i format de lacèdula d’habitabilitat:

Certificat i tramitació de la cèdula d'habitabilitat
Exemple de Cèdula de’Habitabilitat
    

Les dades que s’indiquen en la cèdula d’habitabilitat:

  1. Municipi, adreça i emplaçament de l’habitatge
  2. Referència Cadastral
  3. Tipologia d’habitatge
  4. Nombre d’estancies
  5. Superfície útil total de l’habitatge
  6. Estades i els espais que componen l’habitatge.
  7. Llindar màxim d’ocupació.
  8. Identificació del tècnic que suscriu, en aquest cas, un arquitecte tècnic membre del Col·legi d’Aparelladors, Arquitecte Tècnic i Enginyers de l’Edificació de Barcelona que certifica l’habitatges.
  9. A la cèdula no consta les dades de la propietat. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat de l’habitatge certificada, independentment de la propietat o ocupació.
    

SOL·LICITA PRESSUPOST I/O INFORMACIÓ per la tramitació de la Cèdula de habitabilitat:

Guia de municipis principals en els que oferim aquest servei

Finalment, per obtenir mes informació pots accedir a la web de la Generalitat de Catalunya:

Cèdules d’habitabilitat segona ocupació

Cèdules de primera ocupació